Wiedziałam, że Amsterdam jest drogim miastem, ale chyba nie sądziłam, że aż tak. Mimo że przyzwyczaiłam się już, że Europa Zachodnia potrafi być bolesna dla mojego portfela, to koszt noclegów w Amsterdamie wprawił mnie w osłupienie. Podobny szok przeżyłam tylko raz – kiedy dowiedziałam się, jaka jest cena safari w Afryce. Tłumaczyłam sobie, że tak drogie oferty są spowodowane majówką. Ale nie –noclegi w stolicy Holandii chyba nigdy nie są tanie. Pozostałe ceny w Amsterdamie są już znośne i nie odbiegają bardzo od innych stolic w Europie Zachodniej. Sam zerknij.

Walutą obowiązującą w Holandii jest euro. Ceny zostały podane zarówno w oryginalnej walucie jak i po przeliczeniu na złotówki po kursie z dnia 10.06.2018 r.

Amsterdamska pożywka dla duszy

Atrakcje w AmsterdamieEUR PLN
Wstęp do Rijskmuseum17.574.9
Wstęp do Muzeum Van Gogha1877.04
Wstęp do ogrodów Keukenhof + przejazd z Amsterdamu29.5126.26

Jeśli nie jesteś wielbicielem sztuki, nie marzysz o zobaczeniu „Mleczarki” Vermeera i generalnie unikasz tego typu atrakcji, to wybierz się tylko do muzeum Vincenta van Gogha. Mnie Rijksmuseum męczyło i na pewno nie wybrałabym się tam ponownie.

Z kolei to drugie jest znacznie ciekawsze i bardziej przystępne, dlatego że zostało poświęcone konkretnemu artyście. Wystawa nie opiera się wyłącznie na bezrefleksyjnym przechodzeniu obok kolejnych obrazów, tylko wprowadza odbiorcę w fascynujący świat van Gogha. Nawet ja – malarska ignorantka – dałam się wkręcić w jego losy i twórczość. Dobrze wydane pieniądze.

…i dla żołądka.

Jedzenie na mieście w AmsterdamieEUR PLN
Pad thai13.557.78
Zupa curry625.68
Śledź w bułce z ogórkiem i cebulą 4.519.26
Joint mieszany (marihuana + tytoń)521.4

Unikaliśmy jedzenia na mieście ze względu na ceny, aczkolwiek polecamy koniecznie spróbować w Holandii świeżego śledzia z ogórkiem i cebulą. Można dostać go na tacce, albo w bułce. To tutejszy przysmak, który sprzedaje się w budkach jak hot-dogi, albo frytki belgijskie w Belgii. Cena waha się w granicach 5 euro.

Tanią restauracją, którą szczególnie polecamy w Amsterdamie, jest azjatycka Thaise Snackbar Bird. Nie oferują co prawda typowo holenderskiej kuchni, ale jedzenie mają przepyszne! W dodatku porcje są naprawdę ogromne, więc wychodzi się stamtąd przyjemnie najedzonym. O popularności (i jakości!) tego miejsca świadczą gigantyczne kolejki zarówno do małego lokalu, jak i do większej restauracji ulokowanej naprzeciwko. Polecam zwłaszcza zupę curry z kurczakiem i szaszłyki z kurczaka w słodkawym sosie.

Zakupy spożywcze najlepiej robić w niebieskim supermarkecie Albert Heijn, ale podobne ceny są też w czerwonym supermarkecie Vomar. W obu często można trafić na wszelkiego rodzaju promocje, z których warto skorzystać.

Pamiątki w AmsterdamieEUR PLN
Przejazd Uberem (4,5 km o godz. 4:00 rano)11.549.22
Przejazd autobusem z lotniska w Eindhoven do Amsterdamu w dwie strony33.5143.38

WOW! Ale drogi nocleg!

W tabelce podaliśmy naszą cenę noclegu i uwierz, że była to najtańsza opcja, jaką znalazłam. Zerknęłam teraz na ceny hostelu na wakacyjny wypad do Amsterdamu (sierpień) i są raptem 50 zł korzystniejsze… WOW Amsterdam w którym spaliśmy jest oddalony od centrum aż o 4 km, a całkiem szybki spacer do miasta zajmuje bitą godzinę. Ponad 100 zł za nocleg w 8-osobowym pokoju w takiej lokalizacji jest wg mnie przegięciem. Nigdzie nie płaciłam więcej, nawet w Dubaju, Tokio, czy drogiej Kopenhadze! Za noc w 20-OSOBOWYM pokoju w centrum trzeba dać 130 zł. Chore ceny. W serwisie Airbnb jest niewiele lepiej. Tam przynajmniej dostaniecie na pierwszą rezerwację 100 zł zniżki rezerwując z tego linka: www.airbnb.pl/c/emiliad684. Jeżeli mimo wszystko wolicie Booking, to tam zyskacie 50 zł https://www.booking.com/s/35_6/1aea53ba

Nie robiłam dokładnego podsumowania kosztów podróży do Holandii, ale wiem, że nie była to mała sumka. Staraliśmy się być oszczędni i odmawialiśmy sobie niektórych przyjemności (na przykład zjedzenia gofra za 10 euro, na którego miałam ochotę). Mimo wszystko podróż do Amsterdamu nie była tania. Nie nastawiałam się jednak na niskie koszty i niczego nie żałuję. Niektóre miejsca po prostu kosztują więcej niż inne 😉. Nie oznacza to, że nie warto do nich jechać.

28 komentarzy

• globfoterka Reply

Cieszę się, że skorzystasz :). Na blogu pojawi się kilka tekstów z Amsterdamu.

1. Oj tak, noclegi w AMS to jakaś masakra. Raz już miałem prawie kupione bilety na samolot, ale ostatecznie odpuściłem. Ale kiedyś się w końcu wybiorę, bo ten Amsterdam chodzi za mną już od długiego czasu… 🙂

Trzeba to niestety przeboleć, albo… skorzystać z Couchsurfingu :).

2. Jedzenie w Amsterdamie to jest tak najlepsza i tania rzecz na świecie że ojej <3 najtańsze wakacje życia

• globfoterka Reply

Najtańsze wakacje życia? To gdzie Ty mieszkasz, że jedzenie w Amsterdamie jest dla Ciebie tanie? 😉

3. Bardzo chcę odwiedzić amsterdam! A co do cen to widzę różnie, niektóre bardzo niskie, niektóre „takie jak wszędzie”, a niektóre dość wysokie – no, ale w tym przypadku to chyba wszędzie gdzie podróżujemy tak jest 😀

Nie jest. Najdroższe są noclegi, które poza sezonem są niewiele tańsze. Resztę da się zaakceptować ;).

4. W Amsterdamie byłam już jakiś czas temu i to z wycieczką zorganizowaną, więc takie kwestie, jak bilety wstępu itd. mnie wtedy zupełnie nie interesowały. Tanio nie jest, ale to Europa Zachodnia, więc i ich pensje są wyższe od naszych. Więc dla nich pewnie jest względnie tanio lub do przyjęcia.

5. Ciekawy ten pogląd na kwoty. Warto zapoznać się z tym wpisem przed wyjazdem, by nie dać się zaskoczyć! P.S. Amsterdam i my mamy w planach 🙂

Napisz komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.